7 Wiadomości | 84 Pliki | 95 Filmy | 94 Kody
Gry
Szukaj
Najpopularniejsze Filmy
Najpopularniejsze Kody
Polecane strony
Statystyki




Bioshock
Wydawca: 2K Games
Producent: Irrational Games
Data wydania Swiat: 24 sierpnia 2007 (Europa)
Data wydania Europa: 27 sierpnia 2007
Gatunek: FPS

Dodal: Akolita
Dnia: 10.12.2007
Czytan: 2972
Nasza ocena: 9
Ocena Graczy: 0



Galeria Filmik kody
Recenzja:
...Samolot z naszym bohaterem na pokładzie lecącym nad Atlantykiem ma awarię, przez co wkrótce całą maszyna rozbija się o powierzchnię wody. My zaś opadamy w zimną ciemną otchłań oceanu, widzimy jak pasażerowie i ich rzeczy osobiste znikają w odmętach Atlantyku. Nasz bohater jednak nie poddaje się i wypływy na powierzchnię, gdzie widzi palące się resztki wraku samolotu i.. wysoki budynek, przypominającym latarnię morską. Skąd ona się jednak wzięła na środku oceanu? Ciekowość rzecz ludzka, zresztą to może być okazja na ratunek podpływamy, więc do budowli. Owa „latarnia morska” okazuje się bazą dla batyskafu, pełniącego tu funkcję windy, która zabierze Cię daleko na dno oceanu. Podczas podróży w oddali dostrzegamy pojawiające się miasto z licznymi wieżowcami, neonami. Otacza nas jednak głucha cisza, zaczynamy mieć wrażenie, że coś złego tu się stało szczególnie, gdy osoba, która miała nas odebrać z batyskafu na naszych oczach zostaje rozszarpana i zabita.... Witamy w Rapture gdzie ludzie wielcy nie są ograniczani przez cenzurę czy drobiastkowych polityków...

Tak wyglądają nasze pierwsze kroki w Bioshocku. Po wylądowaniu w Rapture -mieście stworzonym po drugiej wojnie światowej przez ekscentrycznego milionera Andrew Ryana –„mieście gdzie artysta nie musi obawiać się cenzora, naukowiec nie krępuje moralność a wielcy nie są ograniczani przez małych”.. Tak to wygląda przynajmniej w teorii i audycji, którą wysłuchaliśmy podróżując do tego podwodnego "raju", jednak po paru pierwszych krokach mamy od razu przeczucie, że coś tu się pochrzaniło a my nie wylądowaliśmy w nowoczesnej Utopii, lecz w podwodnym piekle. Rapture jest dość dużym miastem, które przyjdzie nam zwiedzić podczas gry i naszej ucieczki z tego "raju" dla wszechstronnych umysłów. Twórcy stylizowali miasto na modę lat 60 "retro", więc mamy liczne nawiązania do baroku, słynne wszędzie obecne neony reklamujące wszelkiego rodzaju produkty oraz bary. Wydawałoby się, że Rapture to całkiem miłe miejsce. NIC bardziej mylnego, krew na ścianach, opuszczone korytarze, wszechobecna ruina i cisza. Mamy, więc z jednej strony utopię a z drugiej podwodne piekło, co w rezultacie daje nam klimat a la psychiczny horror. Nasuwa się pytanie, “co się tu kurczę stało?" A więc naukowcy z Rapture odnaleźli tu tajemniczą substancję o nazwie ADAM, dawała ona ludziom nadprzyrodzone zdolności. Substancja jednak zamiast stworzyć lepszą przyszłość dla człowieka, doprowadziła do zrujnowania miasta a ich mieszkańców przekształciła w swego rodzaju, zombie, które snują się po mieście w poszukiwaniu ADAM. My nie będziemy wcale lepsi i sami będziemy wstrzykiwać sobie plazmidy -substancję, która zweryfikuje nasz kod DNA do przyswajania ADAM. Każdy kolejny nowo odnaleziony plazmid da nam kolejną nową moc (jest ich 20). Skąd jednak brać tą całą substancję by pobawić się w Boga? ADAM jest wytwarzane przez nowoodkrytego pasożyta. Niestety ilość substancji produkowanej przez te stworki była zbyt mała. Potrzebny, więc był organizm żywiciel, który zapewniłby by tworzenie większej ilości ADAM w krótszym czasie, żywicielami dla tego pasożyta są.... małe dziewczynki. Niestety mieszkańcy miasta zabijali tzw. Little Sisters by pozyskać ADAM, dlatego każda z nich ma swojego prywatnego Body Guarda. Wielkiego pakera w stroju przypominającym żelazny skafander nurka z lat 60, który wszędzie kroczy za swoją podopieczną i zabija każdego kto wejdzie mu w drogę czyli np nas. Little Sisters są w grze jedynym źródłem ADAM, więc nie raz będziemy przemierzać miasto by odnaleźć owe dziewczynki... no ale najpierw czeka nas widowiskowy pojedynek z Big Daddym -gwarantuje Wam, że łatwo nie będzie a przebicie grubego pancerza zajmuje trochę czasu. W każdym razie, gdy "tatusiek" padnie trupem na ziemię pora pozyskać cenną, substancję. Podchodzimy do dziewczynki i... mamy jeden z najtrudniejszych wyborów jakie kiedykolwiek musiałem dokonać w grze. Mianowicie, możemy pozyskać jedynie część ADAM ratując tym samym życie Bogu ducha winnej paruletniej dziewczynki lub wyssać cała zawartość substancji ułatwiając sobie tym samym grę w przyszłości, zabijając tym samym owe dziecko. Wydać się Wam może -co to za dylemat przecież to TYLKO zgraja pikseli na TV/monitorze. Gdy jednak znajdziecie się w tej sytuacji i zobaczycie przerażenie na twarzy dziewczynki, poczujecie ten wewnętrzny dylemat, który miałem za każdym razem, gdy pobierałem ADAM.

No dobra jest, kogo zabijać -- pakery broniące Little Sisters i walniętych mieszkańców Rapture poszukujących ADAM, ale czym kurczę ich posłać na tamten świat? Mamy do dyspozycji bronie z lat 60 oraz parę innych futurystycznych, ale to nie jest nasza jedyna siła ognia. Podstawą naszego oręża są moce, które gwarantują nam zdobyte po drodze plazmidy! Do dyspozycji mamy zdolność zabawienia się w Zeusa tzn. razimy wroga piorunem z naszej ręki. Jest to nasza pierwsza zdolność w grze i jednak z ciekawszych. W Rapture jest muuultum wody (w sumie to miasto pod wodą) a jak wiadomo woda przewodzi prąd, wiec, gdy mamy paru przeciwników do rozwalenia, którzy kroczą w H2O, możemy upiec ich obu celując w wodę, która jak wiadomo przeprowadzi elektryczność. Każda z tych 20 mocy jest naprawdę świetnie dopracowana i daje multum zabawy.. co powiecie na moc wypuszczania pszczół z naszych dłoni? Czegoś takiego na tak wielką skalę jeszcze nie było. Do tego mamy jeszcze toniki, które są swego rodzaju pasywnymi upgrade'ami naszego bohatera.

Rapture jest miejscem iście niezwykłym i zarówno przerażającym. Uwypukla to jeszcze lepiej genialna grafika oparta na Unreal Engine 3, więc lokacje mimo swojej klaustrofobicznej budowy potrafią zachwycić. Szczególnie ładnie wygląda woda, której oczywiście tu nie brakuje. Bioshock daje nam dużą swobodę w przeszukiwaniu miasta. Po drodze znajdziemy tu wiele użytecznym rzeczy oraz przyrządów. Od automatów z apteczkami, plazmidami i amunicją (mówiłem, że klimat jest tu schizowy) przez pieniądze, (za coś to wszystko trzeba kupić) i liczne nagrania audio, z których będziemy dowiadywać się, co u licha się stało w podwodnym mieście. Mimo rozmachu Rapture jego licznych korytarzy, przejść itp. gwarantuje, że nie zgubicie się w tym mieście. Pomijam, że mamy oczywiście mapę oraz strzałkę, która pokazuje nam kierunek gdzie powinniśmy się udać. Do pomocy mamy jeszcze tajemniczego człowieka o imieniu Atlas, który prosi nas o pomoc w ucieczce z Rapture jego i jego rodziny będącym również jedną z głównych postaci w fabule gry. Cóż my nie mamy nic do stracenia, zresztą to może być jedyna szansa na ocalenie. Bioshock jest prawdziwą next-genową grą, którą nazwanie zwykłym FPS jest wielkim grzechem. Tu mamy elementy horroru, FPS, RPG a w sumie daje nam to wybuchową mieszankę o nazwie Bioshock.


»Komentarze

Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Login
Ankieta
Shoutbox



   
COPYRIGHT BY STREFA-GIER
ALL RIGHTS RESERVED